مرجع علوم مدیریت

مرجع علوم مدیریت


جنیفر روبرتی مدیر بخش بازاریابی گروهی در شرکت MTN، پنج سال است که در این جایگاه کار می کند.
به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از www.interbrand.comوظیفه جنیفر روبرتی ، لزوم کار با آژانس ها و بازارها در خاورمیانه و آفریقا برای تثبیت جایگاه محکم MTN به عنوان برجسته ترین برند در آفریقا و با ارزش ترین برند جهانی را ثابت می کند. این هدف با حمایت مالی اخیر MTN از جام جهانی فوتبال 2010 به اوج خود رسید. در زیر مصاحبه وی با اینتر برند منتشر می شود.
اینتر برند: رمز موفقیت شما در حفظ جایگاه برتر خود در این سال ها چیست؟
جنیفر روبرتی: غذا، پناهگاه و برقراری ارتباط با دیگران سه نیاز اصلی همه انسان ها را تشکیل می دهند. به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ارتباطی، در برخی موارد در جاهایی که هیچ گزینه دیگری برای برقراری ارتباط وجود ندارد، این یک مسئولیت بزرگ به شمار می رود. علاوه بر این، در حالی که بازار های ما عمدتا از قبل پیش پرداخت را می پردازند، ما بیشتر درباره ذخیره نقدی بزرگ آن ها بحث می کنیم.
از آن جا که ورای نیازهای اصلی افراد لزوم دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف نیز وجود دارد، ما همچنین برای آشنایی با احساسات مشتریان تلاش می کنیم. در قاره آفریقا فوتبال و موسیقی نزد مردم طرفداران زیادی داشته و افراد بیشتر به موسیقی محلی علاقه دارند. بنابراین ما در آن جا یک سایت بزرگ از خبر های فوتبال آفریقا، mtnfootball.com راه اندازی کرده و اولین شرکت در آفریقا بودیم که به عنوان یک حامی جهانی اسپانسر جام جهانی فوتبال شدیم. این کار را در مورد لیگ های ملی و محلی نیز ادامه دادیم. این نمونه ای کوچک از فعالیت های مختلفی است که ما برای تضمین حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین حامی مالی فوتبال آفریقا انجام دادیم. در حوزه موسیقی نیز ما کنسرت ها و فستیوال های موسیقی محلی زیادی برگزار کرده و از مشتریان خود با بهترین موسیقی های محلی و بین المللی استقبال کردیم.
در پایان مایلم این موضوع را خاطر نشان کنم که تیم های بازاریابی ما در سطح جهانی کار می کنند. در بخش عمده ای از بازار های ما، مدیر ارشد بازاریابی و تیم آن با افتخار اهل کامرون، نیجریه یا سوریه و غیره هستند. آن ها مشتریان خود را درک کرده، قدرت توسعه برنامه های بازاریابی محلی را به دست آورده و در نهایت با استراتژی جهانی ما در یک ردیف قرار می گیرند. این روش با روش های دیگر اپراتور های موبایل در جهان تفاوت دارد.
اینتر برند: آیا استراتژی این شرکت در بازارهای در حال توسعه با دیگران متفاوت است؟
جنیفر روبرتی: استراتژی کلی ما بر اساس بازار های در حال رشد شکل گرفته و بخشی از دیدگاه شرکت ما را به خود اختصاص می دهد که همانا تبدیل شدن به بزرگ ترین اپراتور موبایل در بازار های در حال توسعه است. ما معتقدیم که یکی از نقاط تمایز ما کارمندانمان هستند. اخیرا مدیر عامل جدید MTN در مصاحبه با سی ان ان درباره راه اندازی شبکه های جدید در بازار های در حال توسعه و چالش برانگیز گفت که ما در زمینه رفتار با افرادی که برنامه ای برای آینده ندارند، تخصص پیدا کرده ایم. دسته ای از آن ها با انگیزه ای بسیار خوب از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بوده و در شرکت به کار می آیند.
اینتر برند: به نظر شما در آینده نزدیک دغدغه های اصلی برند ها و شرکت ها در راستای حفظ شهرت خود چیست؟
جنیفر روبرتی: در بازار های توسعه یافته و همچنین در حال توسعه، موضوعی که بیشتر ازهمه بر روی شهرت یک برند تاثیر می گذارد، حفظ اعتماد مشتریان در همه شرایط است. ریشه این مساله در هر بازاری تعامل با مشتری است. با توجه به این موضوع استراتژی یک شرکت حول تابعیت شرکت ها می گردد. برای این کار باید یک برنامه ارتباطاتی واضح از شیوه کار یک شرکت برای جذب جوامع و ایفای نقش مثبت در جوامع تحت فعالیت آن ها ارائه کرد.
اینتر برند: شرکت به دنبال چه نوع مشارکت های جدید یا طرح های بزرگی است؟
جنیفر روبرتی: این یک حوزه بسیار جذاب برای ما در حال حاضر است. ما همیشه مایل به توسعه همکاری با شرکت هایی هستیم که ما را از دیگر رقبا متمایز کرده و بر ارزش خدماتمان بیفزایند. ما همچنین در حال گفتگو با شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و بیمه هستیم. ما با بانک ها و سازمان های انتقال پول مختلف همکاری می کنیم. در ادامه به گفتگو با شرکت های ارائه دهنده موسیقی، لیگ های ورزشی و کمپانی های سازنده نرم افزار های مختلف می پردازیم. در پایان در سطوح گوناگون با سازندگان ابزار ها کار کرده و قصد داریم تا از امکان دسترسی مشتریان در همه بازار ها به گوشی های ارزان قیمت گرفته تا جدید ترین گوشی های هوشمند و تبلت ها مطمئن شویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: بهروز جعفری اقدم ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , emodiran.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com